Setmana passada vaig anar a la biblioteca municipal del meu poble a realitzar un treball per a classe. He de confessar que feia temps que no hi anava, tant que l'ultima vegada que aní encara no havien instal.lat ningun ordinador. Tot i que açò sone un poc estrany, el motiu pel què no havia anat és perquè a la biblioteca de la universitat podia trobar tots els llibres, arxius i demés documents que necessitava, per tant no sentia la necessitat d'anar-hi, però bé, no vull desviar-me. El fet es que vaig entrar, i em vaig trobar en la situació que estava ple de nens, i d'altres no tan nens, als ordinadors de l'edifici, cosa que em va estranyar, perquè normalment quan he anat a la biblioteca sols hi havia persones adultes i quasi ningun xiquet (quan dic xiquet comprenc també les persones que hi ha fins un 13-14 anys) . Finalment vaig trobar el motiu pel que estaven allí tots els nens a la biblioteca, i simplement era per què els ordinadors disposen d'Internet, i estaven tots jugant online. Ignorant de mi, jo que pensava que els més joves d'ara s'havien tornat més aplicats... Aquest fet, que pot passar desapercebut per a la majoria de gent, va fer que deixara de banda el treball que duia entre mans i em posara a pensar en com les noves tecnologies afecten d'una manera o altra als xiquets en l'actualitat. Vaig llegir un article sobre la generació dels nens de l'actualitat a internet (Wikipèdia generación Einstein), i deia que han nascut en una època de creixement, prosperitat i estructuració, afirmació amb la que estic totalment d'acord, però, com pot influir aquest desenvolupament, sobretot de tipus tecnològic en els xiquets? Només hem de fixar-nos en la manera que solen divertir-se, sobretot aquells que es troben entre els 10- 14 anys d'edat. La majoria, si els preguntes que és el que més els agradaria tindre per jugar, la majoria et contestaran que els agradaria tindre, o ja tenen, una playstation. De la mateixa manera que aquesta consola, els jocs d'ordenador també conten entre les preferències dels nens en l'actualitat. Al meu poble, i no exagere el més mínim, cada vegada es més difícil trobar xiquets pel carrer amb una bicicleta, amb un monopatí, jugant al futbol...¿per qué? perquè la majoria quan acaben el col.legi es queden a casa jugant a la play, o se'n van a la biblioteca o al cibercafé a jugar online, ja que aquests jocs poden transportar-los a mons fantàstics on cap bicicleta ni monopatí al carrer els poden transportar, i no parlem ja del fet que la majoria de jocs tenen un contingut que no es podríem dir el més adequat per al nen. Aquesta forma de diversió limita d'una manera considerable la sociabilitat del xiquet, que es troba en una edat en la qual la socialització i el fet d'interactuar amb l'entorn, i amb el seu cercle d'amistats, es quelcom importantíssim, i per contra, en comptes d'açò es tanquen a casa a jugar tota la vesprada amb la consola.
Si parlem ara d'Internet, podem observar que els xiquets d'uns 10-11 anys en avant ja saben navegar per la xarxa amb bastant soltesa. Estic d'acord en que els xiquets han d'aprendre a utilitzar Internet, però no pense que a una edat tan curta siga el més recomanable, ja que com tots sabem, Internet també és una font de desinformació brutal, i els xiquets a aquestes edats son fàcilment manipulables.
Concluint ja, baix el meu punt de vista, crec que les noves tecnologies (sobretot Internet), si són utilitzades d'una manera correcta, poden resultar, i estan resultant extremadament beneficioses per a la humanitat, però per altra banda, si són utilitzades per persones que, baix el meu punt de vista, deurien utilitzar-les baix la supervisió d'un adult, com són els xiquets, poden resultar una espasa de doble tall i ser extremadament perilloses.
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario